onsdag 9 december 2009

Trottoarerna får bli min catwalk.

Låt mej ställa en fråga. Är samhället värt att så många mår dåligt över idealet som finns i de? Är samhället värt alla de unga som går runt och har ångets attacker varje dag. Är samhället värt att flera flickor jag känner trycker ner fingrarna i halsen bara för att de vill se ut som alla modeller.
Och varför har samhället gjort upp en bild av att alla unga har allvarliga problem? Det är nu livetsgäldje ska spridas, nyfikenhet ska finnas om framtiden. Vi har fortfarande kvar våran naiva sida i oss. Varför tar vi inte hand om de isället för att ödsla en massa tid på att må dåligt, när samhället inte är värt det.

Jag har modell drömmar, jag har politiska drömmar. Men kommer jag bli de? säkerligen inte, varför? för jag passar inte in i idealet.
/A

1 kommentar: